SVENSKA MINIGRISFÖRENINGEN

- FÖR MINIGRISENS BÄSTA!

Blanketterna skickas till följande adress:

Fredrik Lahte

Björsmåla 204

373 45 Rödeby

För beställning av utskrivna blanketter skicka ett mail till fredde.lahte@gmail.com

Ägarbyte minigrisar:

Registreringsblankett minigriskultingar:

Registreringsblankett minigris:

Ditt namn

Din e-post

Namn på minigris

Färg

Födelsedatum (åååå/mm/dd:

Kön (Hona/Hane)

Kastrerad (Ja/Nej)

Inköpsdatum

Märkning, SE-Nummer

Ditt meddelande

Hur registrerar man

Svenska minigrisföreningens vision är att registret ska omfatta alla minigrisar i Sverige.

Registret är öppet för alla ID-märkta grisar. Dvs med SE-nummer,  individ nummer. Det kommer även finnas konturschema där färg tecken prickar osv dokumenteras, för att säkerställa grisens identitet.

Svenska minigrisföreningens register finns till för minigrisens skull och kan inte användas i tvister om ägarskap eftersom det inte är lagligt bindande.

Hur registrerar du?

1. För att registrera din minigris  måste du vara medlem i Svenska minigrisföreningen samt ha SE-nummer samt ID nummer på öronbrickorna.

Det finns ett uppfödar register, ägarregister, omplaceringsregister samt ett grisregister med stamboksföring dvs med en öppen moderstambok där grisar med minst 2 kända linjer finns, målet är fler än 3 linjer. Samt en bilaga där övriga djur förs in. Djur som inte har några kända linjer eller bara någon enstaka linje.

Målet är att alla grisar ska registreras, alla avlivade, dödfödda osv ska föras in i registret. Och räknas in i årsrapporten.

Registreringsdokumenten skickas till:

Fredrik Lahte

Björsmåla 204

37345 Rödeby

Ändra till en bild som passar din sida och skriv en text som passar till bilden ovan.